Comarch ERP Optima - szczegóły produktu

Mobilność i bezpieczeństwo

Wypróbuj oprogramowanie dla małych i średnich firm w modelu usługowym. Zarządzaj firmą wygodnie i mobilnie poprzez przeglądarkę internetową.

 

Zalety oprogramowania Comarch ERP Optima w chmurze:

  • Dostęp do danych 24h/dobę z każdego zakątka świata
  • Bezpieczeństwo danych
  • Niski próg wejścia: brak konieczności inwestowania dużych środków finansowych w zakup programu
  • Zgodność z przepisami podatkowymi (VAT, JPK, Split Payment) i prawnymi (RODO, SENT itd.)
  • Oszczędność czasu dzięki możliwości pracowania w różnych lokalizacjach.
  • Niskie wymagania sprzętowe
  • Brak kosztów związanych z administrowaniem oraz konserwacją serwerów
  • Stała opieka konsultantów
  • Praca zawsze na najbardziej aktualnej wersji programu
  • Brak kosztów wdrożenia
  • Miesięczne płatności abonamentowe

Comarch ERP Optima w modelu usługowym - kluczowe funkcjonalności

Comarch ERP Optima w modelu usługowym to uznany na polskim rynku program do zarządzania w chmurze. Sam program jak i baza danych umieszczone są w nowoczesnych i bezpiecznych serwerowniach Comarch Data Center, a Klienci mają możliwość korzystania z niego za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Poznaj kluczowe funkcjonalności:

  • Księgowość
  • Handel i magazyn
  • Płace i Kadry
  • Rozwiązania dla biur rachunkowych
  • Sprzedaż w internecie
  • CRM i serwis
  • Raportowanie i analizy
  • Rozwiązania mobilne

 

 

Pełna księgowość - księgowość kontowa

Comarch ERP Optima Księga Handlowa i aplikacje zintegrowane (np. Comarch e-Sprawozdania) umożliwią prowadzenie pełnej księgowości w firmie zgodnie i w oparciu o Ustawę o rachunkowości.

Moduł Księga Handlowa pozwala na:

  • tworzenie okresów obrachunkowych (zobacz film),
  • stworzenie wielopoziomowego planu kont oraz wykorzystanie funkcji grup kont (zobacz film),
  • księgowanie do jednego lub wielu dzienników cząstkowych,
  • generowanie zestawienia obrotów i sald za dowolny okres,
  • wykorzystanie schematów księgowych do automatycznego księgowania dokumentów oraz deklaracji (zobacz film)
  • predekretację dokumentów (zobacz film),
  • tworzenie księgowań okresowych (zobacz film)
  • prowadzenie pełnej ewidencji VAT oraz wydruk deklaracji VAT-7 i VAT-7K, VAT-UE, VAT-9M, VAT-27 i wysyłanie deklaracji do systemu e-Deklaracji,
  • sporządzanie VAT-ZD do deklaracji VAT-7 (zobacz film),
  • rozliczanie VAT na zasadach ogólnych i metodą kasową (zobacz film),
  • obliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 a także obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych,
  • inicjalizację bilansu otwarcia na podstawie sald kont roku poprzedniego (zobacz film),
  • oddzielne ewidencjonowanie dokumentów, które nie są fakturami VAT, np. dowody wewnętrzne, polisy ubezpieczeniowe, zlecenia itp.,
  • księgowanie dokumentów bezpośrednio z innych modułów, np. list płac z modułu Płace i Kadry lub dokumentów OT, LT z modułu Środki Trwałe,
  • parowania ze sobą dekretów na kontach rozrachunkowych (zobacz film),
  • generowanie automatycznych różnic kursowych i kompensat w momencie rozrachowywania dekretów,
  • tworzenie zestawień księgowych, w tym: bilans firmy, rachunek zysków i strat, przepływy środków pieniężnych itd. (zobacz film),
  • import lub eksport plików poprzez pracę rozproszoną,
  • automatyczną internetową wymianę dokumentów,
  • tworzenie i wysyłanie plików JPK ( struktury: VAT, KR, PKPiR, EWP, WB, FA, MAG) do Urzędu Skarbowego (zobacz film),
  • scalenie plików JPK_VAT,
  • automatyczne rozliczanie przelewów bankowych przy imporcie (zobacz film),
  • prowadzenie rozliczeń przy użyciu mechanizmu podzielnej płatności - Split payment (zobacz film).

Moduł Księga Handlowa Plus dodatkowo pozwala na:

  • zakładanie oraz księgowanie na konta walutowe,
  • księgowanie schematami księgowymi na konta walutowe,
  • przeglądanie dekretów oraz obrotów i sald w walucie obcej oraz w walucie systemowej,
  • generowanie przeszacowania walut.

Księga Przychodów i Rozchodów oraz Ewidencja Ryczałtowa

Moduł Comarch ERP Optima Księga Podatkowa wspomaga księgowość w codziennej pracy firmy. Program pozwala na obsługę księgową w zakresie ewidencji ryczałtowej, Księgi Przychodów i Rozchodów (KPiR), a także rozliczenia podatku VAT od towarów i usług.

Moduł Księga Podatkowa pozwala na:

  • wprowadzenie zapisów Księgi Przychodów i Rozchodów (zobacz film),
  • prowadzenie Ewidencji Ryczałtowej
  • wprowadzenie dokumentów do rejestrów VAT i ewidencji dodatkowej oraz ich księgowanie (zobacz film),
  • prowadzenie ewidencji wynagrodzeń,
  • rozliczenie ewidencji przebiegu pojazdu,
  • dodanie spisu z natury (zobacz film),
  • naliczanie zaliczek na podatek dochodowy PIT-36/PIT-36L lub PIT-28 oraz obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych,
  • wprowadzenie wielu działalności właściciela do wyliczenia podatku dochodowego (zobacz film)
  • sporządzenie deklaracji VAT-7, VAT-7K, VAT-UE, VAT-8, VAT-9M, VAT-27 oraz wysyłanie do systemu e-Deklaracji,
  • rozliczanie VAT na zasadach ogólnych i metodą kasową (zobacz film)
  • sporządzanie VAT-ZD do deklaracji VAT-7 (zobacz film)
  • tworzenie i wysyłanie plików JPK (VAT, KR, PKPiR, EWP, WB, FA, MAG) do Urzędu Skarbowego (zobacz film)
  • prowadzenie firmy wielozakładowej
  • prowadzenie rozliczeń przy użyciu mechanizmu podzielonej płatności - Split Payment (zobacz film).

Ewidencja środków trwałych

Comarch ERP Optima Środki Trwałe pozwala na kompleksową obsługę gospodarowania środkami trwałymi, wartościami niematerialnymi i prawnymi, czy też wyposażeniem dodatkowym.

Moduł Środki Trwałe pozwala na:

  • automatyczne naliczanie odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
  • generowanie planu amortyzacji dla wskazanego okresu obrachunkowego,
  • zastosowanie różnych metod amortyzacji (liniowa, degresywna, jednorazowa, naturalna),
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia,
  • księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i innych dokumentów środków trwałych,
  • ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych,
  • uwzględnianie wartości przeszacowania środków trwałych, sezonowości generowania odpisów amortyzacyjnych oraz istnienie ulg inwestycyjnych,
  • zawieszenie amortyzacji środka trwałego (zobacz film),
  • dokonanie ulepszenia lub częściowej likwidacji środka trwałego,
  • ewidencję środków trwałych będących w budowie,
  • przypisanie osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca jego użytkowania,
  • przenoszenie środków trwałych pomiędzy firmami (zobacz film).

Kadry i płace

Zawsze aktualne oprogramowanie kadrowo - placowe w Comarch ERP Optima

Obsługa działu kadr i płac (HR) wymaga ciągłego śledzenia zmieniających się przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Dzięki regularnym aktualizacjom uwzględniającym wszelkie te zmiany, moduł Kadry i Płace zapewnia błyskawiczną reakcję na zmieniające się wymogi prawne, np. poprzez wsparcie dla Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) czy e-Teczek pracowniczych.

Moduł Comarch ERP Optima Płace i Kadry umożliwia:

  • możliwość prowadzenia akt pracowniczych – funkcjonalność elektronicznej teczki pracownika (zobacz film)
  • kontrola limitu urlopu wypoczynkowego dla osób podejmujących pierwszą pracę oraz pracowników tymczasowych tak, aby należny za dany miesiąc urlop można było wykorzystać dopiero po upływie miesiąca pracy,
  • kontrola limitu 182/270 dni dla zwolnienia chorobowego w obrębie danego okresu zasiłkowego,
  • import i eksport poprzez arkusz kalkulacyjny, m.in.: aktualnych danych kadrowych, informacji o zawartych umowach cywilnoprawnych, danych dotyczących planu pracy, czasu przepracowanego oraz nieobecności (zobacz film)
  • generowanie wydruku Zaświadczenia płatnika składek Z–3 z automatycznym ustalaniem okresu dla składników miesięcznych i  okresowych.
  • zaewidencjonowanie pracowników z możliwością odnotowania przebiegu zatrudnienia, w firmie i poza nią (zobacz film),
  • tworzenie struktury podległościowej, która ułatwia zarządzanie kadrami w Comarch ERP Optima oraz w aplikacji Comarch ERP HRM,
  • rozliczanie wypłat z uwzględnieniem nieobecności, czasu pracy, dodatków (zobacz film) i akordów,
  • import i eksport poprzez arkusz kalkulacyjny (excel, csv), m.in.: aktualnych danych kadrowych, informacji o zawartych umowach cywilnoprawnych, danych dotyczących planu pracy, czasu przepracowanego oraz nieobecności (zobacz film),
  • import danych kadrowych pracowników z Programu Płatnik (na podstawie ZUS ZUA),
  • kontrolę unikalności numeru PESEL pracowników,
  • import elektronicznych zwolnień lekarskich,
  • rozliczanie nieobecności z możliwością wydrukowania podstaw obliczeniowych dla: urlopu, choroby, ekwiwalentu za urlop,
  • kontrolę wykorzystania limitów nieobecności przez pracownika, np. urlopu wypoczynkowego (w tym limitu dla pracownika podejmującego pracę po raz pierwszy oraz pracownika uprawnionego do obniżonej normy dobowej),
  • kontrolę limitu 14/30/60 dni w roku dla zasiłku opiekuńczego (zobacz film),
  • wybór metody odnotowywania czasu pracy pracowników (w tym metoda uproszczona – wpisywanie sumarycznie czasu pracy za cały miesiąc),
  • rozliczanie nieobecności związanych z rodzicielstwem w połączeniu z pracą na część etatu,
  • automatyczne wyliczanie podstawy składek emerytalno-rentowych dla pracowników przebywających na urlopach wychowawczych,
  • sprawne definiowanie indywidualnych planów pracy oraz rejestrowanie czasu pracy,
  • ewidencjonowanie i rozliczanie czasu pracy w godzinach nocnych oraz nadliczbowych,
  • definiowanie niestandardowych składników wypłat, nieobecności oraz limitów nieobecności,
  • tworzenie korekt, zarówno dla pracowników jak i dla właścicieli, do zaksięgowanych list płac, z możliwością zachowania w programie wypłat naliczonych w pierwotnej postaci (zobacz film),
  • podział wynagrodzenia pracownika na wypłatę gotówkową i/lub przelew na konto bankowe,
  • rozliczanie umów cywilnoprawnych, w tym zawieranych z cudzoziemcami, z uwzględnieniem kontroli minimalnego wynagrodzenia obowiązującego dla zleceniobiorców,
  • rozliczanie umów cywilnoprawnych godzinowych, z wykorzystaniem wydruku ewidencji czasu pracy dla zleceniobiorców,
  • powiązanie dodatków i umów cywilnoprawnych z listami płac, co umożliwia ich automatyczne naliczanie na wybranych listach płac (zobacz film),
  • naliczanie i wydruk deklaracji podatkowych zgodnych z obowiązującymi wzorami formularzy,
  • wysyłanie deklaracji podatkowych do systemu e-Deklaracje (zobacz film),
  • sporządzanie deklaracji dla PFRON (Wn-D wraz z załącznikami) oraz wydruków pomocniczych do DEK-II i DEK-I-0,
  • sporządzanie wydruków pomocniczych do raportów GUS,
  • tworzenie i przesyłanie do Płatnika formularzy zgłoszeniowych (zobacz filmzobacz film) oraz deklaracji rozliczeniowych ZUS dla pracowników i właścicieli wraz z wymaganymi załącznikami,
  • możliwość odnotowania indywidualnego rachunku składkowego przedzielonego płatnikowi przez ZUS, (zobacz film)
  • archiwizację wybranych formularzy kadrowych (zobacz film) oraz archiwizację wypłat za wskazany okres,
  • przesyłanie list płac z bazy kadrowo-płacowej do innej bazy, w celu ich zaksięgowania.

Moduł Comarch ERP Optima Płace i Kadry Plus posiada dodatkowe funkcje, takie jak:

  • wykonywanie operacji dla wielu pracowników jednocześnie, m.in.: naliczanie limitów nieobecności, zmiana wartości wybranych pól w formularzu kadrowym, dodawanie nieobecności, wstawianie dni w planie/czasie pracy, seryjna wypłata dodatku (zobacz film)
  • obsługa kas zapomogowo-pożyczkowych: przynależność do PKZP, rejestracja składek (wkładów), przydzielanie zapomóg, udzielanie pożyczek z tworzeniem harmonogramów spłat, raportowanie, udzielanie pracownikowi pożyczek uzupełniających (zobacz film) ,  (zobacz film)
  • struktura organizacyjna, która pozwala przypisać pracowników do poszczególnych wydziałów,
  • opcja powiązania listy płac z wybranym wydziałem,
  • obsługa kas zapomogowo-pożyczkowych: przynależność do PKZP, rejestracja składek (wkładów), przydzielanie zapomóg, udzielanie pożyczek z tworzeniem harmonogramów spłat, raportowanie,
  • ewidencja i kontrola wysokości potrąceń (w tym komorniczych i alimentacyjnych),
  • wykonywanie operacji dla wielu pracowników jednocześnie, m.in.: naliczanie limitów nieobecności, zmiana wartości wybranych pól w formularzu kadrowym, dodawanie nieobecności, wstawianie dni w planie/czasie pracy,
  • możliwość obsługi kadrowo-płacowej dla pracowników wieloetatowych (zobacz film),
  • rozliczanie wynagrodzeń dla pracowników oddelegowanych do pracy za granicą,
  • rozliczanie wynagrodzeń dla pracowników tymczasowych (zobacz film),
  • automatyczne, okresowe naliczanie składników wynagrodzenia,
  • możliwość odnotowania w kalendarzu obecności pracownika dowolnej liczby wejść/wyjść w różnych strefach czasu pracy w ciągu dnia,
  • rozliczanie nadgodzin w okresie rozliczeniowym dłuższym niż 1 miesiąc, w tym rozdzielenie nadgodzin dobowych i średniotygodniowych oraz ewidencjonowanie odbioru czasu wolnego za nadgodziny,
  • możliwość importu informacji o czasie przepracowanym rejestrowanych za pomocą czytników RCP,
  • możliwość definiowania dodatków według indywidualnych wzorów klientów i łączenia ich w grupy,
  • atrybuty - czyli cechy, za pomocą których można opisywać pracowników, wprowadzając dowolną liczbę dodatkowych informacji,
  • funkcjonalność generowania opisu analitycznego dla poszczególnych składników wypłaty.

Comarch ERP Optima Płace i Kadry można zintegrować również:

  • z systemem Comarch ERP XL,
  • z systemem Comarch ERP Altum,
  • z aplikacjami mobilnymi: Comarch HRM oraz Comarch Mobile Zarządzanie.

To potrzeba Klienta decyduje o tym, jakie funkcjonalności programu będzie wykorzystywał w swojej pracy. W każdym momencie możliwe jest rozszerzenie instalacji z modułu Płace i Kadry do Płace i Kadry Plus.
Moduły te charakteryzują się przede wszystkim: prostą obsługą, przejrzystością informacji, możliwością szybkiego dostosowywania się do zmieniających się przepisów oraz stabilną pozycją na rynku.

Raportowanie i analizy

Moduł Comarch ERP Optima Analizy BI powstał  z myślą o właścicielach i osobach zarządzających małymi i średnimi firmami, dla których używanie arkuszy Excela do podejmowania strategicznych decyzji biznesowych nie jest już wystarczające. Dostarcza on informacji niezbędnej do monitorowania i zarządzania przedsiębiorstwem. Dzięki umożliwieniu analizowania i porównywania danych w Comarch ERP Optima Analizy BI nie trzeba czekać na powstające często długo raporty i można działać znacznie efektywniej.

Comarch ERP Optima Analizy Business Intelligence

Narzędzie klasy Business Intelligence, wspiera oprogramowanie Comarch ERP Optima umożliwiając bieżący wgląd do danych firmy na podstawie informacji wprowadzonych do oprogramowania. Co warte podkreślenia, Analizy BI to moduł przyjazny użytkownikom, a do jego obsługi nie jest potrzebna zaawansowana wiedza informatyczna. Dzięki temu bez sztabu specjalistów IT, każdy jest w stanie samodzielnie tworzyć własne zestawianie przy pomocy metody drag&drop czyli przeciągnij i upuść.

Ponadto w ramach narzędzia istnieje możliwość korzystania z raportów wzorcowych, będącymi gotowymi szablonami pomagającymi w samodzielnym tworzeniu zestawień.

Co więcej, moduł Analizy BI zapewnia użytkownikom dostęp do szeregu standardowych raportów przygotowanych przez specjalistów firmy Comarch, dzięki którym otrzymują oni dużą wygodę korzystania z narzędzia jak również gwarancję jak najszybszego dostępu do interesujących go informacji z poniższych obszarów:

  • Sprzedaż,
  • Zakupy,
  • Płatności
  • Księgowość,
  • Rejestry VAT,
  • Kadry i Płace,
  • Magazyny,
  • Serwis,
  • Środki Trwałe,
  • CRM,
  • Rozrachunki Księgowe,
  • Biuro Rachunkowe

Korzyści wynikające z posiadania modułu Comarch ERP Optima Analizy BI:

  • Lepszy wgląd w działalność przedsiębiorstwa - firmy korzystające z modułu otrzymują rzetelną, szybką i aktualną informację o wielu aspektach swojej działalności.
  • Usprawnienie procesu podejmowania decyzji - podejmowanie decyzji staje się łatwiejsze dzięki czytelnym i przekrojowym danym na temat funkcjonowania firmy w postaci analiz i raportów, które pozwalają właścicielom i osobom zarządzającym firmą na rozstrzyganie, czy i jakie działania mają zostać podjęte do osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych.
  • Obniżenie kosztów pozyskiwania analiz – Comarch ERP Optima Analizy BI szybko odpowiada na postawione pytania, a zbudowanie nawet najbardziej skomplikowanych sprawozdań oraz zestawień sprowadza się do użycia prostej metody drag & drop.
  • Oszczędność czasu - dzięki zastosowaniu subskrypcji, stale wykonywane raporty będą zawsze dostarczane na czas. Moduł samoczynnie wyśle raport ze wszystkimi niezbędnymi informacjami pozwalającymi na zdiagnozowanie bieżącej sytuacji w firmie i podjęcie odpowiednich działań.
  • Weryfikacja realizacji planów firmy - wykorzystując moduł Comarch ERP Optima Analizy BI w prosty sposób na jednym sprawozdaniu, można odczytać stopień zrealizowanego planu i prześledzić trendy dla każdego z kluczowych wskaźników efektywności.

Comarch ERP Optima BI Point

Moduł Comarch ERP Analizy BI można rozszerzyć o moduł Comarch ERP Optima BI Point umożliwiający korzystanie z analiz przez platformę internetową Comarch BI Point, dostępną zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych. Dzięki temu, menagerowie firm mają zapewniony wgląd w bieżącą sytuację przedsiębiorstwa w każdym miejscu na świecie o każdym czasie, pod warunkiem posiadania łącza internetowego. Platforma raportowa oferuje użytkownikowi dostęp do 197 standardowych raportów i 9 dashboardów (kokpitów menadżerskich) oraz możliwość tworzenie własnych analiz ad – hoc. Z pewnością, dużą wartością dodaną produktu jest mechanizm wieloźródłowości, który umożliwia wprowadzanie i przetwarzanie danych z zewnętrznych źródeł (np. pliki excel, zewnętrzne bazy danych). Warto również zwrócić uwagę jak Comarch BI Point ułatwia współpracę między pracownikami - poprzez możliwość udostępniania raportów i dashboardów, wysyłanie subskrypcji i dodawania komentarzy. Narzędzie Comarch Optima BI Point jest to aplikacja serwerowa, niezależna od wydań oprogramowania Comarch ERP Optima.

point

BI Point Menadżer - analityka biznesowa w Comarch ERP Optima

Wykorzystując nasze ponad trzynastoletnie doświadczenie, wiedzę oraz know – how firma Comarch zbudowała zupełnie nowe narzędzie klasy Business Intelligence przeznaczone dla użytkowników systemu Comarch ERP Optima. W ramach tego rozwiązania,platforma analityczna BI Point integruje się z bazą danych programu Optima aby móc później przesłać ustrukturyzowane dane do narzędzia analitycznego w postaci raportów i dashboardów obejmujących 5 obszarów analitycznych:

  • Logistyka,
  • Handel,
  • Płace i Kadry,
  • Księgowość,
  • Płatności.

Dostępne w produkcie gotowe zestawy raportów pozwolą menadżerom czy właścicielom m.in. prowadzić codzienne analizy sprzedaży czy zakupów, lepiej zarządzać należnościami i zobowiązaniami, kontrolować rentowność w ujęciu m.in. działów czy regionów, mieć wgląd w czas pracy i pensje pracowników czy zarządzać stanami magazynowymi  – a to tylko część możliwości jakie zapewnia BI Point Menadżer.

Co istotne, dla użytkowników Comarch ERP Optima, BI Point Menadżer to możliwość korzystania z raportów i analiz także na urządzeniach mobilnych, jak tablet czy smartfon dzięki wbudowanemu w narzędzie responsywnemu designowi.  Dzięki temu odbiorcy raportów otrzymują możliwość wglądu w wyniki firmy w dowolnej chwili, z dowolnego miejsca i urządzenia z dostępem do internetu.

Coraz więcej firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, że aby efektywnie konkurować z największymi graczami na rynku, muszą analizować dane gromadzone w wyniku prowadzonej działalności, aby mieć pełny obraz sytuacji firmy. W tym aspekcie z pomocą przychodzą narzędzia klasy Business Intelligence jednak często barierą uniemożliwiającą ich wdrożenie jest brak zasobów zarówno ludzkich jak i finansowych. Dla tej grupy klientów idealnym rozwiązaniem są produkty dostępne w modelu chmurowym, do których zalicza się BI Point Menadżer. Wdrożenie tego typu rozwiązania jest proste, szybkie oraz niekosztowne - użytkownik ponosi jedynie miesięczną opłatę za licencję, bez dodatkowych kosztów związanych z drogim sprzętem, licencjami obcymi czy aktualizacją do nowszych wersji.

Dla Biur Rachunkowych

Dzięki współpracy firmy Comarch z Biurami Rachunkowymi na etapie projektowania rozwiązania, zespół Business Intelligence skonstruował produkt w taki sposób, aby jego funkcjonalności spełniały również wymagania tej grupy klientów i ułatwiały im codzienną  pracę.

BI Point Menadżer w 100% pokrywa funkcjonalności Pulpitu Menadżera co oznacza, że raporty są dostępne przez przeglądarkę internetową, nie wymaga on posiadania zaawansowanych umiejętności informatycznych i analitycznych, pełni rolę repozytorium raportów a wbudowany w rozwiązanie system synchronizacji danych automatycznie oczyszcza, integruje i ładuje dane z oprogramowania Comarch ERP Optima BR.

Co więcej, za pomocą tego rozwiązania istnieje możliwość udostępniania wydruków bezpośrednio z programu Comarch ERP Optima BR do narzędzia BI Point Menadżer a także tworzenia interaktywnych analiz w wielu atrakcyjnych formach wizualizacji (wykresy, tabele, mapy, wskaźniki).

Narzędzie dzięki swojej mobilności nie tylko ułatwi komunikację między Biurami Rachunkowymi a ich klientami, ale także da im możliwość zwiększania przewagi konkurencyjnej poprzez udostępnianie nowoczesnego narzędzia raportowego, które jest przyjazne dla użytkownika. Dzięki temu rozwiązaniu Biura Rachunkowe otrzymują możliwość wejścia w nowy model biznesowy – od teraz mogą pełnić także funkcję analityka, który dostarcza przedsiębiorstwom dodatkowe analizy, poza zestawieniami obligatoryjnymi.

BI Point Menadżer to szereg konkretnych korzyści zarówno dla Biura Rachunkowego jak i dla jego klientów, m.in.:

  • podniesienie konkurencyjności Biura Rachunkowego, które oferuje swoim klientom gotowe zestawy raportów,
  • brak obciążania systemów w biurze podczas przeprowadzania niezbędnych analiz - serwery Comarch procesują dane w chmurze obliczeniowej,
  • bieżący dostęp do pełnego zestawu analiz biznesowych, dzięki możliwości skonfigurowania częstotliwości aktualizowania danych,
  • zestawy predefiniowanych analiz stworzonych przez doświadczonych ekspertów na podstawie przeanalizowanych setek tysięcy raportów klientów firmy Comarch,
  • gotowy produkt, bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy technicznej w obszarze zapytań do firmowej bazy danych czy przygotowywania raportów,
  • bezpieczeństwo danych, aktualnie ponad 194 tys. firm korzysta z Chmury Comarch, wśród których są również instytucje takie, jak banki, które mają rygorystyczne wymagania odnośnie jakości i bezpieczeństwa danych oraz ich przechowywania,
  • stały dostęp do asysty technicznej

Handel z magazynem

Comarch ERP Optima Handel to moduł wspomagający sprzedaż i magazynowanie. Moduł ten zawiera wszystkie funkcjonalności modułu Faktury, a także gwarantuje pełną kontrolę procesów logistycznych prowadzonych w przedsiębiorstwie, przez co umożliwia efektywne zarządzanie towarami w magazynie.

Comarch ERP Optima Faktury

Comarch ERP Optima Faktury to moduł przeznaczony dla firm usługowych, który w prosty sposób umożliwia obsługę transakcji handlowych. Dzięki pełnej integracji z pozostałymi modułami przepływ danych w programie jest niczym nie ograniczony, co usprawnia obsługę rozliczeń handlowych oraz procesy księgowe.

Moduł Comarch ERP Optima Faktury umożliwia:

  • wystawienie faktur sprzedażowych (zobacz film) i zakupowych,
  • fiskalizację sprzedaży dla osób fizycznych,
  • obsługę transakcji w złotówkach i w walutach obcych,
  • wystawianie dokumentów korygujących (korekty: danych, ilości, wartości (ceny), stawki VAT, zbiorcza/rabat, kursu walut),
  • sprzedaż/zakup ze standardowymi formami płatności (gotówka, przelew, kompensata), jak również zdefiniowanymi przez Użytkownika programu,
  • prowadzenie rejestru usług i kontrahentów.

 

 

Handel i magazyn

Comarch ERP Optima Handel

Moduł Comarch ERP Optima Handel umożliwia :

  • wystawianie różnorodnych dokumentów magazynowych,
  • dodanie w programie logo firmy, które jest drukowane na dedykowanych wydrukach Faktury Sprzedaży,
  • prowadzenie wielu magazynów jednocześnie,
  • określenie metody rozliczania magazynu (FIFO, LIFO, AVCO),
  • przeprowadzenie inwentaryzacji (zobacz film),
  • prostą produkcję,
  • bezpośrednią integrację z firmami kurierskimi: DPD, DHL, Sendit, Poczta Polska
  • obrót opakowaniami kaucjonowanymi,
  • ewidencję wyrobów węglowych,
  • tworzenie deklaracji Intrastat,
  • współpracę z Krajowym Rejestrem Długów w celu weryfikacji wiarygodności kontrahentów,
  • monitorowanie przewozu towarów wrażliwych za pomocą SENT, (Zobacz film),
  • prowadzenie sprzedaży internetowej (współpraca z Comarch ERP e-Sklep, wszystko.pl),
  • współpracę z aplikacją dla przedstawicieli handlowych Comarch ERP Mobile Sprzedaż,
  • współpracę z drukarkami i kasami fiskalnymi, terminalami płatniczymi,  czytnikami kodów kreskowych, kolektorami danych, drukarkami etykiet.

Moduł Comarch ERP Optima Handel Plus zawiera funkcjonalności niezbędne w przypadku przedsiębiorstw prowadzących rozbudowaną gospodarkę magazynową.

Moduł Comarch ERP Optima Handel Plus pozwala dodatkowo na:

  • oznaczanie przyjęć towarów konkretnymi partiami, dzięki czemu Użytkownik może zdecydować, z której dostawy lub którą sztukę o określonych cechach chce wydać z magazynu,
  • wystawienie Faktur Zakupu/Sprzedaży oraz Paragonów na towary pochodzące z różnych magazynów

(zobacz film)

Comarch ERP Optima Detal

Moduł Comarch ERP Optima Detal został stworzony z myślą o punktach sprzedaży detalicznej. Umożliwia wystawianie paragonów oraz powiązanych z nimi faktur sprzedaży. Łatwa obsługa, współpraca z ekranami dotykowymi i czytnikami kodów kreskowych oraz czytelny interfejs, czyni z okna sprzedaży detalicznej doskonałe narzędzie do pracy w sklepach, punktach gastronomicznych czy firmach handlowych. Aplikacja jest zintegrowana z pozostałymi modułami Comarch ERP Optima, z którymi współpracuje podczas prowadzenia sprzedaży. (zobacz film)

 

 

 

Comarch Mobile Inwentaryzacja

Aplikacja Comarch Mobile Inwentaryzacja (do pobrania w sklepie Google Play) została przygotowana, z myślą o wsparciu procesu inwentaryzacji. Dzięki niej telefon z wbudowanym aparatem może pełnić funkcję przenośnego skanera kodów kreskowych oraz kolektora danych.

W efekcie pracy z aplikacją powstają pliki z danymi inwentaryzacyjnymi, które można szybko i wygodnie wgrać na dysk w chmurze (np. iBard24), przesłać na wskazany e mail lub skopiować na komputer. Format pliku wynikowego jest w pełni dostosowany do wymiany z systemem Comarch ERP Optima. W związku z tym rozwiązanie to sprawdzi się nie tylko w trakcie inwentaryzacji, ale także podczas tworzenia innych dokumentów handlowo-magazynowych.

Podstawowe funkcje aplikacji:

  • Konfigurowalne działanie aplikacji
  • Możliwość tworzenia wielu arkuszy inwentaryzacyjnych
  • Dodawanie/edycja/usuwanie pozycji inwentaryzowanych
  • Wykorzystanie aparatu urządzenia mobilnego do skanowania kodów kreskowych
  • Możliwość manualnego wprowadzania pozycji
  • Wyszukiwanie w arkuszu zeskanowanego lub wprowadzonego ręcznie kodu towaru
  • Możliwość przeprowadzenia inwentaryzacji towarów zaimportowanych z pliku wygenerowanego w Comarch ERP Optima
  • Współpraca z aplikacją iBard24
  • Eksport danych inwentaryzacyjnych
  • Wysyłanie plików na e-mail (możliwość wskazania domyślnego adresu)

Dowiedz się więcej.

Polityka prywatności.

Warunki korzystania z oprogramowania.

Moduły handlowe współpracują z modułem Comarch ERP Optima Kasa Bank, który umożliwia bieżącą kontrolę wszelkich zagadnień związanych z przepływem środków pieniężnych w firmie. Pozwala na uzyskanie informacji na temat kondycji finansowej przedsiębiorstwa, rzeczywistych źródeł uzyskiwanych przychodów, a także ponoszonych kosztów, czy też stanu bieżących należności i zobowiązań.

Moduł Comarch ERP Optima Kasa Bank zapewnia:

  • prowadzenie dowolnej ilości kas i rachunków bankowych również w walutach obcych,
  • definiowanie dowolnych form płatności,
  • rozliczenia dokumentów w różnych walutach, przy czym jeden z tych dokumentów musi być wystawiony w PLN, a drugi w walucie obcej,
  • automatyczne tworzenie różnic kursowych podczas rozliczania dokumentów w walucie,
  • możliwość generowania dokumentów kompensat (zobacz film),
  • seryjne rozliczenia dokumentów dla jednego lub wielu podmiotów z Listy dokumentów nierozliczonych,
  • seryjne rozliczanie dokumentów z Preliminarza płatności,
  • możliwość wystawiania not odsetkowych, ponagleń zapłaty oraz potwierdzeń sald,
  • elektroniczną wymianę danych z bankiem zarówno poprzez eksport przelewów do pliku jak również import zrealizowanych przelewów z pliku dostarczonego przez bank (zobacz film),
  • możliwość wymiany danych z bankami poprzez webserwisy (zobacz film),
  • wykonanie zbiorczego zestawienia wpływów i wydatków na poszczególne dni, zarówno tych już wprowadzonych (zapisów) jak i planowanych (zdarzeń) – Kalendarz.

Moduł Comarch ERP Optima Kasa Bank Plus pozwala dodatkowo na:

  • prowadzenie magazynu walut (bieżąca wycena operacji na rachunkach bankowych, kasach walutowych) (zobacz film),
  • rozliczanie delegacji krajowych (zobacz film) oraz zagranicznych (zobacz film),
  • tworzenie rozbudowanej listy uprawnień i blokad dla Użytkowników programu.

CRM i serwis

Comarch ERP Optima CRM to moduł, dzięki któremu można planować kanały kontaktu z klientem, ewidencjonować przeprowadzone spotkania, rozmowy telefoniczne oraz przydzielać zadania pracownikom, a także przeprowadzić proces windykacji.

Comarch ERP Optima CRM

Wiedza zgromadzona w module pozwala na prowadzenie uporządkowanych działań marketingowych czy sprzedażowych. Umożliwia szybkie i łatwe filtrowanie oraz analizowanie danych, bieżącą kontrolę stopnia realizacji zadania oraz dostosowanie działań do potrzeb/wymagań poszczególnych kontrahentów. Comarch ERP Optima CRM oszczędza Twój cenny czas i czyni relacje z klientem bardziej efektywnymi.

CRM

Funkcjonalność modułu Comarch ERP Optima CRM obejmuje:

  • rejestrację kontaktów z klientami (klient, data, rozmawiający, opis przebiegu rozmowy, czas rozmowy, itd.), a także harmonogramowanie zadań i rejestrację wykonanych czynności, automatyczne generowanie przypomnień do zadań,
  • faktury cykliczne – automatyczne generowanie kompletu faktur dla wielu podmiotów (zobacz film),
  • obsługę firmowej skrzynki pocztowej (email/poczta elektroniczna) (zobacz film),
  • ankiety (zobacz film),
  • przygotowanie oraz obsługę ofert handlowych (zobacz film).

Dodatkowo moduł Comarch ERP Optima CRM Plus zawiera mechanizm automatycznej windykacji należności oraz możliwość tworzenia ankiet.

W ramach procesu windykacji możliwe jest:

  • automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail informujących kontrahentów o nieuregulowanych płatnościach,
  • tworzenie kontaktów lub zadań CRM związanych z takimi kontrahentami,
  • generowanie i wysyłanie poprzez e-mail ponagleń zapłaty oraz wiadomości informujących o nieuregulowanych należnościach,
  • blokowanie sprzedaży.

(Zobacz film)

Moduł CRM PLUS umożliwia zbieranie dodatkowych informacji i opinii bezpośrednio od kontrahenta. Taką uniwersalną formą, która pozwala na budowanie wzorcowych wywiadów z kooperantami w zależności od potrzeby użytkowników, są ankiety. (Zobacz film)

Comarch ERP Optima Obieg Dokumentów

Moduł Comarch ERP Optima Obieg Dokumentów pozwala na gromadzenie i łatwe katalogowanie każdego rodzaju dokumentów firmowych (skany, zdjęcia, pliki Word, Excel i inne) oraz ich swobodne wyszukiwanie. Dodatkowo za pomocą tego modułu można zdefiniować i dostosować do własnych potrzeb proces obiegu dokumentów.

Comarch ERP Optima Serwis

Moduł Comarch ERP Optima Serwis dedykowany jest dla firm świadczących usługi, a także serwisujących sprzedawane towary. Moduł Comarch ERP Optima Serwis może współpracować z modułem Comarch ERP Optima Faktury oraz z modułem magazynowym Comarch ERP Optima Handel / Handel Plus (w zakresie pobierania części z magazynu).

Pozwala na:

  • tworzenie zleceń serwisowych i generowanie na ich podstawie dokumentów handlowo-magazynowych,
  • tworzenia zleceń cyklicznych na podstawie wzorca - zlecenia mogą być generowane ręcznie lub automatycznie.
  • możliwość planowania i dodawania czynności serwisowych w terminarzu.